Get Adobe Flash player

Model Mig-25PD/PDS 1/48 Kitty Hawk.

Stavebnice má negativní linky paneláže doplněnými nýty. Jednotlivé díly jsou čistě vylisované, bez větších otřepů. Součástí stavebnice je i výzbroj v podobě raket a bomb. Obtiskový aršík nám nabízí postavit modely států - Ruska, Iráku, Ukrajiny. Ve stavebnici je i závaží v podobě kovové kuličky a drátky určené k výztuze plastikových dílů podvozkových noh. Dále jsou tu plechové doplňky. 

Kokpit - skládá se bez větších obtíží. Lze použít i odlévaný resinový kokpit fy Rafalík set. Boky trupu kolem kokpitu sedí bez obtíží.

Podvozek - můžeme použít buď díly ze stavebnice nebo opět odlévané resinové šachty fy Rafalík set, které velmi dobře pasují. Ušetří nám čas. 

Motory - skládají se každý ze čtyř dílů. Dva velké díly trysky jsou opatřeny usazovacími kolíčky, ty doporučuji uříznout a na tupo poloviny k sobě přilepit. Lépe k sobě sednou. Lopatky motorů jsou vylisovány přesně opačně, ale žádný stres. Po slepení celých motorů není skoro nic vidět. Tryska má cca 6cm, takže do zadní části moc vidět není a přes lopatky se lepí ještě další díl, který ji skoro celou zakryje. 

Co upravit - v černém poli jsem označil pár věcí, které musíme odbrousit pryč, protože verze PD/PDS je nemají. Dále pár fotek ze stavby. Zde je vidět,  jak si výrobce dal práci s pasováním dílů, hlavně směrovek, kýlových ploch a napojení konců křídel. Každý si udělá obrázek sám o kvalitách výrobce.

Sacáky - musíme lepit každou stranu zvlášť a postupně jednotlivé hrany k trupu, jinak se nám sacák křiví. Poté zapasujeme složenou přední část trupu s kokpitem mezi sacáky. Zde je žebrování na trupu, které doporučuji zvýšit o tlošťku 1mm ( jednoduché řešení, stačí nalepit profil 1x1mm, k dostání na našem e-shopu fy Lion Roar). Profil potom upravíme dle originálního tvaru na trupu. Zbrousíme tyto plochy hlavně v zadní části, kde se trup zužuje. Sedí to velmi dobře. Samotné sacáky je lepší opatřit krytem (FOD), protože jinak budeme koukat do pěkné díry v trupu, bohužel.

Křídlo - zde je jediný problém. Napojení dvou dílů křídla v koncové části. Malý konec, který napojujeme je trošku širší, než zbytek křídla. Je nutné slepit a přetmelit. Potom přerýt rydlem a donýtovat nýtovacím kolečkem (např. fy Dousek na našem e-shopu v nářadí). Napojení křídlo - trup je v pohodě. Křídla sedí vcelku dobře, jen vznikne mírná mezera, kterou lehce přetmelíme. 

Podvozkové nohy - staví se rychle a jednoduše. Nohy jsou děleny a dovnitř se vkládá drát, který nám pomáhá zpevnit podvozek kvůli větší hmotnosti modelu. Mezi dvěma díly podvozku po zalepení nám vznikne mezi nimi místo, kde je vidět nesmyslně drát. Podvozkové nohy se dají vylepšit nalepením olověných drátků (e-shop Minimali product), které jsou v různých tloušťkách.

Kola - zde je opět sranda ze strany výrobce. Kola jsou všechna děravá na obě strany. Jednu stranu musíme zalepit krytkou dle fotek, kterou si musíme vyrobit sami. Profil pneumatik, hl. hlavního podvozku, je špatně. Musíme dle fotek přetmelit pneumatiky, které mají více rytí v profilu, než mají mít.   

...pokračování příště...